27 Temmuz 2006 Perşembe

Nil Karaibrahimgil: 'Tektaşımı kendim aldım'

“Özgür kız”ımızın yeni albümünün adı günlük konuşma dilimizde de kısa zamanda slogan şeklinde dolaşan “Tek Taşımı Kendim Aldım”. İşin sırrı da bu galiba, herkesin diline yerleşecek bir kalıp bulursanız işiniz her zaman daha kolay oluyor! Radyolar, dışarıdaki alemde çok çalınıp sevilen ‘Pırlanta’ şarkısından çok listelerinde ‘Peri’ye yer veriyorlar. Peki albüm bu iki şarkıdan mı ibaret?

‘Bu mudur’, yine slogan olma yolunda yazılmış gibi gözükse de, bu kez bestesiyle sözlerinden bir adım daha öne çıkabiliyor. Keza ‘Bambaşka’ da öyle, Nil’in şarkı söyleme tarzına oldukça yakışmış. ‘Pırlanta’ ve Ayben düetli ‘Peri’ dışında geçtiğimiz sezon sinema salonlarını dolduran (ancak bence iyi görüntüler dışında içi boş bir senaryodan başka bir şey içermeyen) ‘Organize İşler’ filmini sevdiren şarkı da, bu albümün öne çıkmayı hakedenleri…
‘Neyin var bugün’, ‘Sarhoş’, ‘Siz’ ve ‘Parçalı Bulutlu’ gibi şarkılar konusunda ise pek emin olamadım, neden bu enerjik olduğu söylenen albümdeler ve ne anlatmak istiyorlar? Yalnız bunların içinde bir şarkının ise hakkını yememek lazım: ‘Kamikaze’, dinlerken de eşlik ederken de çok eğlendiğim bir parça.

Prodüktör yine Ozan Çolakoğlu, elbette bu albümde de düzenlemeleriyle şarkıları uçurmuş. Her zamanki gibi kartonet tasarımı da Nil’in reklamcı kimliğine yakışan nitelikte. Ama açıkçası Nil'in vokali hakkındaki fikrim bu albümde de değişmiyor.

Demir Demirkan’dan yeni single
Demir Demirkan, bir hayli sert olan ‘İstanbul 2004’ albümünden (ve elbette unutulmaz ‘Gelibolu’ soundtrack albümünden) itibaren sessiz sedasız ilerlemeye devam ediyor. ‘Zaferlerim’e yaptığı yeni versiyonun ardından ‘Hayat Nedir’ single’ını yayınlamıştı, şimdi ise son single’ı ‘Rüzgar’ ile konuşuluyor. Tabii bunları müzikmarketlerde bulmak henüz mümkün değil, çünkü yalnızca hitindir.com sitesinden satın alınabiliyor. ‘Hayat Nedir’i beğenmiştim ama ‘Rüzgar’la biraz daha öteye götürüyor Demir. Hem kendini, hem de dinleyenleri…

Olcay Tanberken

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder