16 Haziran 2009 Salı

Sertab'dan Bu Böyle

(15.06.2009/Turk.Net)

Şu sıralar güne Sertab'ın Bu Böyle adlı yeni şarkısıyla uyanmayı seviyorum. Soner Sarıkabadayı imzalı şarkı tam Sertab'a göre yazılmış gibi. DMC etiketiyle çıkan single'da şarkının 5 ayrı versiyonu bulunuyor. Mustafa Ceceli imzalı çıkış versiyonu dışında Alper Erinç'in Akustik versiyonu ve Murat Uncuoğlu&Emre Dündar imzalı remixine de bayıldım doğrusu. Sertab'a böyle kaliteli işler çok yakışıyor. Birkaç gün önce Amerika'da yayınlanan Painted On Water'ın da Türkiye'de yayınlanacağı haberini alınca çok sevindim, o albüm de Sertab'ın kariyerine çok yakıştı doğrusu.

Her daim Süperstar
Geçen yazımda Ajda'nın son şarkısını övmüş, gençlerin bu şarkıyı ne çok sevdiğini yazmıştım. Yanılmamışım..
Mayoyla çıktığı Açıkhava konseri günlerce gazete manşetlerine ve köşelerine sığmaz oldu. Meğer ne kadar hayranmışız Süperstar'a?! Biz hep hayrandık da hani, meğer basın da ondan böyle cesur ataklar beklemekteymiş baksanıza! Zaman herkesin tersine onun için lehine işliyor gibi sanki, bu bir gerçek. Yıllar onu hiç eskitemediği gibi, aksine yeniledi, değiştirdi ve her zaman önde olmasını asla engellemedi. Sesse ses, fizikse fizik, asaletse asalet. Yok böyle hepsinin bir arada olduğu bir örnek daha, varsa beri gelsin?! Süperstarlık böyle birşey olsa gerek. Uzun yıllar daha hep kulaklarımızda olmasını diliyorum, onun yeri herkesten farklı.



Patron Kenan


Kenan Doğulu'nun yeni albümünü aldınız mı? 3 yıl aradan sonra yayınladığı Patron adlı albümünden bu yaza en çok yakışacak şarkının Rütbeni Bileceksin olacağı çok açık. Şarkı şimdiden radyo ve kulüplerin en çok çalınanlarından biri oldu. Keşke bu şarkıyı 2 yıl önceki Eurovision döneminde hazırlasaydı, o ucuz şarkı yerine hiç değilse böyle Kenan'ın kalitesine yakışır bir şarkıyla çıkmalıydı o sahneye. Neyse, albüme dönersek, Söylerdim, Beyaz Yalan, Kıskanıyorum ve En Kıymetlim şarkılarını sevdim. Ama albümün bir önceki albüm kadar hit şarkı çıkaramayacağını düşünüyorum nedense. Sanırım bir sonraki albümde tarzını biraz daha farklılaştırsa iyi olacak gibi.



Müzik:Selmi Andak
Geçen gün müzikmarketlerde gözüme çarpan albümlerden biri de Ossi Müzik etiketiyle yayınlanan Müzik: Selmi Andak idi. Türk pop tarihinin en başarılı ve özgün bestecilerinden Selmi Andak'ın 2 şarkısına özellikle taparım: Ve Ben Yalnız ve Yeniden. Her 2'sinin de yeraldığı bu albümde başka neler yok ki? Geleneksel motiflerle popu ustaca birleştiren ve zamanında da büyük ses getirmiş Asu Maralman yorumlu Bal Gibi Olur şarkısının yanısıra Çek Kayıkçı, Olmaz Olmaz Deme, Gönlüm Çok Zengin, Geli Geliver ve Eurovision Türkiye finallerinden 2 şarkı; Gramofon ve Bir Sevgi Yeter de bu arşivlik albümde atlanmaması gerekenlerden. Ersan Erdura'nın Acılar Sürekli Olamaz'ına da ayrıca dikkat. 2 ayrı cd'den oluşan albümü kaçırmamanızı diliyorum.

Rock dünyasından!
Son zamanlarda dinleyip sevdiğim 2 güzel rock albümü var. İkisi de müzik dünyamıza yeni adım atan dinamik genç gruplar. Önce HAYDUT grubundan bahsetmek istiyorum. Çıkış videoları Kendin Ol Yeter ile dikkatleri üzerine çeken grup Volkan Akmehmet, İnanç Şanver, Özcan Karanfil, Sancak Şahin'den oluşuyor. Uzun yıllar Taksim'de birçok mekanda sahne alan ve enerjik sahne performanslarıyla tanınan grup Olsun Varsın adını verdikleri ilk albümleriyle rock severlere merhaba dedi. Şimdilerde Uçuyorum Kaçıyorum adlı şarkılarına (ki albümün en en sıkı parçalarının başında geliyor kanımca) klip çekmeye hazırlanan grubun şimdiden sağlam bir kitlesi oluşmaya başladı bile, şiddetle tavsiye ediyorum. Myspace'te birkaç şarkılarına kulak verebilirsiniz: http://www.myspace.com/birgruphaydut



Bahsetmek istediğim bir diğer grup ise BATI YAKASI. Korhan Çelik, Ergün Yıldız, Can Bezgen ve Altuğ Şenkal'dan oluşan bu rock grubu Çanakkale'de doğmuş ve 2008 yılında Rock’n Dark Express Rock Müzik Yarışması’nda Türkiye birincisi olunca yarışma ödülü olan albüm çalışmaları başlamış. Prodüktörlüğünü Cem Özkan'ın üstlendiği ve PMD Yapım etiketiyle yayınlanan Batı Yakası adlı ilk albümlerinin çıkış parçası 4 Gün Önce adını taşıyor. Albümde ayrıca grubun arkadaşları Ali Erdem Şimşir ile birlikte Çanakkale Zaferi’ne ithafen yazdığı bir şarkı da var: Son Nefes.

Bu 2 grubun da adlarını önümüzdeki yıllarda daha çok duyacağımıza eminim, zira Türk rock müzik dünyasında sağlam bir kitle yakalayacakları muhakkak.

Herkese müzik dolu günler!

Olcay Tanberken

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder