1 Ağustos 2006 Salı

Röportaj: Murat Boz

"Aşkı Bulamam Ben" single'ıyla listelere hızlı bir giriş yapan ve şu sıralar video klibi sıkça ekranlarda dönen Murat Boz müziğe nasıl başladı, kimlerin vokalistliğini yaptı? Pop müziğin yeni ve farklı sesiyle çok özel röportaj TNN Müzik'te...

Geçtiğimiz yıl Hepsi kızlarından dinleyip sevdiğimiz “Yalan”daki erkek vokal, yıllardır başta Tarkan olmak üzere pop müziğimizde birçok sanatçıyla çalışan Murat Boz’a aitti. O şimdi ilk albümünün single çalışması “Aşkı Bulamam Ben”le ve bu yazın en çok dinlenilesi hitlerinden biri olmaya aday bu şarkısına çektiği seksi klibiyle konuşuluyor. Doğrusu Nil Karaibrahimgil bu farklı şarkıyla artık sıradanlaşan bildik kalıplardan çok uzakta, Türk pop müziğimizin öncü adımlarından birini daha atmışa benziyor. Murat Boz’un güçlü ve farklı vokaliyle de öne çıkan şarkı, sanatçının ilk albümünden itibaren çok konuşulacağının şimdiden habercisi gibi. Gelin bundan sonrasını onun ağzından dinleyelim.

- Müziğe nasıl karar verdin? Biyografine baktığımızda eğitimli biri olduğun açıkça görülüyor. Liselerarası müzik yarışmasında aldığın birincilikten sonra mı bu yönde ilerlemeyi düşündün?
Müziğe aslında ortaokul yıllarında ilgi duymaya başladım. 1995 yılında güzel sanatlar anadolu lisesi müzik bölümüne girdim ve 4 sene keman ve piyano eğitimi aldıktan sonra 1999 yılında Bilgi Üniversitesi jazz vocal bölümünü burslu kazandım. 2 sene burada eğitim aldım ve bu dönemde Tarkan’la da çalışmaya başladım. Yaklaşık 5 sene sürdü ve tabii bu dönemde birçok başka isimle de hem albümlerinde hem de konser performanslarında çalıştım; en son ve benim için en önemlisi tabii Shakira ile çalışmış olmamdı. Şu anda İTÜ Devlet Konservatuarı Temel Bilimler Bölümü 2.sınıf öğrencisiyim.

- İlk parçan ve single'ın "Aşkı Bulamam Ben"le listelere hızlı bir giriş yaptın. Uzun bir süre başta Tarkan olmak üzere birçok sanatçının gerisinde gördük seni, peki bu şarkı ile çıkmaya ve Nil Karaibrahimgil ile çalışmaya nasıl karar verdin?
Emel Müftüoğlu, Demet Sağıroğlu, Nilüfer, Hande Yener, Nil Karaibrahimgil, Burcu Güneş, Nazan Öncel, Zeynep Dizdar, Zeynep Mansur, Hepsi ve Grup Rapsodi ile çalıştım. Albüm içinde ilk çıkış olarak bu şarkıyı seçtik, başka da çok güzel parçalar yer alacak albümde ama Nil'in parçasını istedik çünkü en inandıgımız parça bu oldu. Sözleri çok iddialı, kolay akılda kalıyor ve herkesin söyleyemeyeceği türden çok modern bi parça o yüzden onu seçtik

- Single kavramına nasıl bakıyorsun? Bizde müzikseverler single'ları Avrupa'daki gibi önemsemiyorlar pek. Türkiye'de single yayınlamak sence de biraz riskli değil mi?
Doğrusu bu piyasa şartlarında no-name şarkıcılar için en mantıklısı bence single. Yakın gelecekte de artık bütün şarkıcılar için böyle olacağını düşünüyorum çünkü mp3 ve korsan patlamış vaziyette, bu nedenle ucuza single patlaması yaşanması muhtemeldir en kısa sürede, benim öngörüm ve yorumum bu şekilde...Ancak bizim single çıkarma nedenimiz esasen özellikle bu yıl piyasada bir albüm patlaması olmasıydı. Kenan Doğulu, Demet, Ajda Pekkan, Serdar Ortaç gibi iddialı isimler yeni albümlerini bu yaz başında çıkardılar. Albümümün anlaşılması açısından da yaz parçalarını bir single ile dinleyicilere sunup Ağustos sonu gibi de albümü çıkarmak en mantıklısı gibi geldi bize...

- Biraz da video klipten bahseder misin, kimlerle çalıştın? Hapsedilmiş kızların ortasında dansetmek fikri oldukça dikkat çekici:)
Klibin yönetmeni Süleyman Yüksel, aynı zamanda arkadaşımdır da... Bu fikir ondan çıktı, seksi bi klip olmasını istedi ve ortaya ufak bir striptiz şov çıktı:). Tabii masum bir şov bu, kemerler çıkıyor gömlekler uçuyor falan…Klip Maslak’ta Film Sokagı stüdyolarında çekildi. Yaklaşık 14 saat sürdü ve çok eğlenceliydi.

- Albüm hazırlıkları nasıl gidiyor, çıkış tarihi belli mi? Hangi isimlerle çalışıyorsun ve ne türde şarkılar yeralacak?
Albüm tarihini Ağustos ayı sonu Eylül başı gibi düşünüyoruz tabii net birşey yok henüz, malum her an herşey olabildigi için. Ama şu anda düşünülen tarihler bunlar ve albümde Ümit Sayın'ın iki bestesi var, ikisi de çok güzel şarkılar. Onun dışında Tufan Bayraktar’dan ve Serkan Dinçer’den parçalar var, bir de benim Ozan Çolakoğlu ile birlikte yaptığım bir parçam var.

TNN Müzik olarak Murat Boz’a Türk pop müziğine hoş geldin diyor, yüksek kariyerli bir müzik yaşamı diliyoruz.

OLCAY TANBERKEN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder