25 Mayıs 2006 Perşembe

41 Kere Maşallah

Uzun zamandır beklenen Ali Kocatepe tribute albümü nihayet piyasada. “Ali Kocatepe/41 Kere Maşallah” adı verilen albümde toplam 26 şarkıyı müzik dünyamızın 36 yorumcusu, bunlardan birini de kapanış parçası olarak bir kez de Hıncal Uluç’un da aralarında bulunduğu Kocatepe’nin müzik dışından dostları seslendirmiş. Doğrusu ben bu albümü 80’lerde Sezen Aksu’dan dinlediğimiz “Çocuklar Gibi”nin Sertab Erener tarafından yorumlanan yeni (ve elbette şahane) versiyonunu duydum duyalı bekliyordum. Diğer şarkıları da görünce tamam dedim, işte arşivlik bir albüm daha…

Albüm sanatçının en büyük hiti sayılan “Hey gidi dünya hey”le açılıyor ve kapanış da yine bu şarkıyla yapılıyor. Bengü, Keremcem, Emre Altuğ, Aysun ve Ali Kocatepe birlikte seslendirmiş. Sanatçının diğer hitlerinden “Ben Sana Vurgunum”u Işın Karaca, “Melankoli”yi ise Sezen Aksu yorumlamış. Nükhet Duru Sibel Egemen’den dinlediğimiz “Hayret”e yeni bir yorum kazandırırken, Ali Kocatepe’nin kendisi de yakın dönem bestelerinden “Şahidim Karanlık”la bu albümde yeralıyor. “41 Kere Maşallah”ın önemli bir özelliği de Eurovision Şarkı Yarışması’ndan 3 şarkının da yeni versiyonlarıyla bu albümde yeralıyor olması. 1981’de ülkemizi temsil eden ve bir anlamda Ayşegül Aldinç’i müzik dünyamıza kazandıran “Dönme Dolap” bu kez Redd grubu, 1983 tarihli Sezen Aksu, Ali Kocatepe ve Coşkun Demir’den kurulu Mavi Yolcular’ın “Heyamola”sı ise Emre Altuğ tarafından yeniden yorumlanmış. Enteresan bir şekilde daha çok yakın bir tarihte Keremcem ve Seden Gürel tarafından söylenen “Küçük Bir Aşk Masalı”nın da bu albümde Bengü ve Neco tarafından yeniden yorumlandığına şahit oluyoruz. Nilüfer, Ayşegül Aldinç, Bülent Ortaçgil, Özdemir Erdoğan, Fatih Erkoç, Ferhat Göçer, Sefarad, Zuhal Olcay ve hatta 1992 yılında ülkemizi Eurovision’da temsil etmiş Aylin Vatankoş gibi isimler de albüme katkıda bulunan diğer yorumcular olarak göze çarpıyor. Ancak tüm şarkılar bir yana, dikkatinizi "Çocuklar Gibi"ye çekmenizi rica edeceğim. Bu şarkı İstanbul'un karlar altında mahsur kaldığı bir gün Sertab'ın evinde yapılan demo kayıtın ta kendisi ve Ali Kocatepe bu yorumu o kadar beğenmiş ki tekrar bir kayıt yapılmasına gerek görmemiş. Doğrusu Sertab'ın kırılgan bir tonla yorumladığı bu şarkının sizi çok uzaklara götüreceğine bahse girebilirim...

Albümün özelliği, bir besteci olarak Ali Kocatepe gibi Türk pop müzik tarihinin kilometre taşlarından birinin 41.sanat yılında çıkıyor olması. Şarkılar yeniden yorumlanmış halleriyle de çok değerli. E bize de geriye böyle bir albümle birlikte “41 kere maşallah” demekten başka bir şey kalmıyor…

Olcay Tanberken

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder