26 Nisan 2006 Çarşamba

Nilüfer'in Kayahan'sız dönemi

Bu köşede yazmaya başladıktan sonra, 2005 içinde ya da sonlarında çıkmış ve hala konuşulan, dinlenilen albümleri de es geçmemem gerektiğine karar verip bu adımı Nilüfer’le atayım istedim. Hele de bugün gazetede okuduğum Kayahan açıklamalarından sonra iyice gaza geldim doğrusu… Nilüfer’in çoğu kendi şarkılarından oluşan ‘Karar Verdim’ adlı son albümünün ilk 3 ayda 100 bin sattığı açıklamasından sonra “benim albümüm 400 bin satmıştı” gibi bir açıklama yapan Kayahan’ın ne yapmaya çalıştığını anlamak mümkün değil hakikaten.

Bir kere, Mp3 yüzünden albüm satışları zaten yerlerde sürünüyor; 100.000 - 200.000 satmak hakikaten başarı sayılıyor. Ve bu durumun vahameti de gün geçtikçe artıyor. Öte yandan, Nilüfer’in yıllar sonra kendi şarkılarını okuduğu bu albüm başta çıkış parçası ‘Karar Verdim’ olmak üzere, ‘Hüzün’, ‘Aşk’ gibi şarkılarla zaten iyi besteleri ve Nilüfer yorumunu gözler önüne seriyor. Hele ki Şehrazat şarkısı ‘Ucuz Atlattım’ı, ya da son günlerde ekranları da renkli klibiyle süsleyen ‘Hoşuna Gider mi?’yi es geçmek mümkün mü?

Kayahan’ın kendi şarkılarını Nilüfer’e okutturmaması konusundaki ambargosu zaten Türk popundaki başarısı kanıtlanmış bir ‘marka’ya yakışmayan bir hareketti. Bu olayın çözümlendiğini sanıyordum ama demek ki bitmemiş. Nilüfer’in Kayahan şarkılarının en iyi yorumlayıcısı olduğu herkesin malumu olmakla birlikte Kayahan’dan çok daha önce 70’lerle birlikte zaten bu piyasada o muhteşem sesiyle var olduğunu da hatırlatmaya gerek yok sanırım. O halde Kayahan’daki bu ısrar neden?

Yeniden albüme dönersek, asıl ‘Kolaycısın’ı dinlemenizi önereceğim ben. Gözlerinizi kapatıp kulağınızı pop müziğimizin bu çok özel sesine vererek…

Olcay Tanberken

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder