28 Nisan 2006 Cuma

Kalpleri 12'den vuracak

Önce 14 Şubat’ta piyasaya sürülmesi planlanmıştı, geç kalınınca 4 Mart Dünya Kadınlar Günü’ne yetiştirilmeye çalışıldı, o da olmadı. Aylardır bu albümün çıkmasını dört gözle bekleyenlerden biri olarak açıkçası biraz umudumu yitirmiştim. Ta ki geçen haftaya kadar. Levent Yüksel’in “Kadın Şarkıları” adıyla yayınlanan yeni albümünde hepsi de daha önce Türk pop müziğinde ses getirmiş kadın yorumculardan duyduğumuz şarkılar gün içinde defalarca kulağımızda dönmeye başladı bile. Bu kez Levent Yüksel’in sesinden…

Şarkı seçimlerinin ne kadar başarılı olduğuyla başlamak istiyorum. 12 şarkının kesinlikle herhangi bir tanesi bir diğerinin önüne geçecek kadar sırıtmıyor, ya da tam tersi hiçbir şarkı orada tesadüfen durmuyor. “Beni Unutma”nın hikayesini yıllardır hem kendi konserlerinde hem de Sertab Erener’le birlikte olan konserlerinde duyuyorduk, bu albüme de çok yakışmış doğrusu. Şebnem Ferah’tan “Deli Kızım Uyan”, Özlem Tekin’den de “Yazmamışlar”, Levent Yüksel yorumuyla çok farklı ve sıradışı olmuş. Ajda Pekkan’ın tüm diskografisi içinde benim de şahsen en sevdiğim şarkılarından biri olan “Ya Sonra”nın kaydı sırasında, tesadüfen Ajda Pekkan da Levent Yüksel’le aynı stüdyodaymış ve kendi şarkısının da albümde olduğunu duyunca dinlemiş ve çok beğenmiş. Üstelik altyapıyı o kadar sevmiş ki, kendi orkestrası da böyle güzel çalsın diye playback kaydını rica etmiş. Ajda haksız da sayılmaz, çünkü Volkan Öktem, Ant Şimşek ve Cengiz Baltepe gerçekten hem çok sade hem de alkışı hakeden bir iş çıkarmışlar. Birkaç yıl önce aramızdan ayrılan Esmeray ve geçtiğimiz günlerde kaybettiğimiz eşi Şemi Diriker’den hatıra kalan “Unutama Beni”, Nilüfer’den “Haram Geceler”, Aşkın Nur Yengi’den “Ayrılmam”, Sertab Erener’den “Dargın Değilim”, Zuhal Olcay’dan “Yalnızlığım”, Asya’dan “Yoksun Sen” ve Ayla Dikmen’den yıllarca sanki bu albüme kapanış şarkısı olmak için beklemiş “Aşk Defteri”. Hele albümde bir “Beni Benimle Bırak” yorumu var ki, üzerine ne söylenebilir bilmiyorum. 12 şarkının 12'si de mükemmel seçim olarak hepsi Levent Yüksel’in yeniden yorumlamasıyla daha da devleşmiş şarkılar olarak yeniden kulaklarımızda.

Bir köşe yazarının bu albüm için “yeni ayrılanlar için doğru bir zamanlama değil” diye esprili bir yorumu olduğunu duydum. “Zamansız” bir albüm olduğuna katılıyorum, çünkü zamanlar ötesinde, duygu yoğunluğunun tüm bedeninizde hüküm sürdüğü ‘her an’a, farklı topraklarda, hepimizin birbirinden farklı hayatlarındaki ortak duygularına, aşklara, sevdalara ait. Elbette ayrılıklara da…

Olcay Tanberken

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder