20 Nisan 2006 Perşembe

Onları özlemiştik!

“Akvaryum” ve “Tiryaki” albümleriyle 80’lerin sonları, 90’ların başlarında müzik dünyamıza giren ikiliyi ilk olarak Melih Kibar’ın onları biraraya getirdiği Eurovision vesilesiyle “Grup Denk” adıyla tanımıştık. “Paydos” ile ikinci olmuşlar, “Onikiden”le kalplerimizi onikiden vurmuşlardı. İlk albümlerindeki “Tasvir-i Şikayet” akılda kalan ve bugün birçok kişinin bile özlemle hatırladığı bir şarkı. Asıl patlamayı hiç kuşkusuz “Seni bana yazmışlar” adını taşıyan 3.albümleriyle ve bu albümde neredeyse hepsi hit olmuş şarkılarla yaptılar. İlköğretim öğrencilerinin teneffüs aralarında kızlı erkekli gruplar halinde tıpkıbasım hareketleriyle “Ara Beni, Öptüm Seni Seni” diye dans ettiklerini dün gibi hatırlıyorum. Goran Bregoviç’in Çingeneler Zamanı film müziklerinden birine yazdıkları sözlerle “Sevmek Zamanı” gibi harikulade şarkı da yine bu albümden kulaklarımıza ulaşmıştı.

Sonra o zamanlar henüz doğu ritmlerini pop soundumuzun içine akıllıca ve ustaca yerleştirmeyi düşünememiş birçok sanatçıya başucu kitabı olan “Saraylı” geldi. O dönemde fazla anlaşılamadı ya da taşıdığı konseptin yeterince anlaşılabilir olduğu bir müzik dünyası ve dinleyicisi yoktu belki ama Saraylı, 90’ların ortalarında 3-4 yıl sonraki çözülmenin ve dağılmanın öncesinde konsept bütünlüğü ve müzikalite açısından çok değerli bir anlam taşıyordu. En son olarak birlikte “Yalancı Sevgilim”le çıkış yaptıkları “Aşk, İhanet, Vs.” yapan ikili, Oya’nın “Süper Baba”yı seslendirmesini bir kenara koyarsak, birçok dizi ve reklam müziğiyle işin biraz mutfağına kaydılar.

Oya Küçümen şimdi sonbahara doğru yeni bir albüme hazırlanıyormuş. Yaz aylarında ise en sevilen şarkılarından derlenen bir bestof albüm yapacaklarını duymuştuk, umarım bu da gerçekleşir. En büyük dileğimiz ise yepyeni bir Oya Bora albümüyle yeniden aramıza dönmeleri. Aslında bunun için fazla beklememize gerek yok sanırım, çünkü ikili bu Pazartesi akşamı İncesaz grubu eşliğinde Cemal Reşit Rey Konser Salonu’nda sahne alıyormuş. 8-10 YTL arasında çok uygun fiyatlarda satışa sunulan biletler Biletix ve CRR gişelerinden temin edilebiliyor.

Saraylı albümünün kapanış parçası “Herşeye Hazırım Seninle”ye Oya şu sözlerle başlıyordu:
Sevdiklerimizi ve seveceklerimizin adları ta başından yazılmıştır kalbimize
Ve onları bulana dek savaşırız bu karmaşık tutkular çemberinde
Seni ilk kez görüyorum ama
Sanki bir yerlerden hatırlıyorum..

Onları hiç unutmadık. Bu konser şahsen bana çok iyi gelecek.

Olcay Tanberken

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder